LT

Naujienos

2024 11 25
Besikeičiančios „Regitros“ variklis – augantis darbuotojų įsitraukimas

Viešojo sektoriaus organizacijos visuomenėje vis dar neretai laikomos nenorinčiomis keistis.  „Regitroje” vykdoma organizacijos transformacija ne tik paneigia nusistovėjusius stereotipus, bet ir parodo, kaip viešojo sektoriaus darbuotojai, suteikus tinkamą palaikymą ir galimybes, gali tapti aktyviais pokyčių  vėliavnešiais.

Pokytis prasideda nuo darbuotojų

Pasak „Regitra“ Žmonių ir kultūros vystymo skyriaus vadovės Ritos Kastanauskienės, pradėjus galvoti apie pokyčius įmonėje visų pirma buvo atsigręžta į darbuotojus.

„Darbuotojai yra kiekvienos organizacijos variklis. Supratome, kad be jų įsitraukimo ir pasitenkinimo nepasieksime norimų rezultatų, todėl, iškart po struktūrinio pokyčio, 2023 m. atlikome darbuotojų įsitraukimo tyrimą. Kartu organizavome įvairias apklausas, išsigryninome pagrindinius darbuotojų lūkesčius. Pastarieji metai buvo skirti atliepti daliai tų lūkesčių bei sukurti įtraukiančią aplinką“, – teigia R. Kastanauskienė. 

Po metų, 2024 m. spalio mėn. buvo atliktas pakartotinis darbuotojų įsitraukimo tyrimas, kuriame sutiko dalyvauti ir savo nuomone pasidalino net 91 proc. visų įmonės darbuotojų. Remiantis tyrimo duomenimis, ryšį su organizacija indikuojantis įsitraukimo rodiklis per ne pilnus metus augo 5 proc. punktais. Tuo tarpu darbdavio ambasadorystės rodiklis (e-NPS), atskleidžiantis darbuotojų norą nuoširdžiai rekomenduoti savo įmonę kitiems, padidėjo net 14 proc. punktų.

Reikalingas – kritiškas žvilgsnis

Norint suprasti tikrąsias darbuotojų nuotaikas buvo organizuojamos fokus grupės su skirtingų pareigybių darbuotojais iš įvairių miestų. Šie pokalbiai padėjo išskirti opiausias problemas, išgirsti darbuotojų lūkesčius.

Įvertinus situaciją, visų pirma buvo peržiūrėta ir patobulinta darbo užmokesčio sistema, sukurtos komandos, peržiūrėtos vadovų pareigos, darbuotojai gavo daugiau lankstumo, atsirado galimybė dirbti iš užsienio.

Pasak „Regitra“ atstovės, kai kurios naujovės dirbantiems privačiame sektoriuje gali pasirodyti savaime suprantamomis, tačiau viešajame sektoriuje  tai nebūtinai yra kasdienybė.

Kadangi darbuotojų įtraukimo procesas vyko lygiagrečiai keičiant organizacinę struktūrą, įgyvendinant tam tikras veiklos efektyvumo priemones, natūralu, kad  pokyčiai žmonėms kėlė tam tikrą nerimą ir ne visų buvo priimti pozityviai.

„Tai buvo nelengvi, bet būtini sprendimai siekiant užsibrėžtų tikslų. Matėme, kad pokyčiai neįvyks savaime, tad keistis organizacija turėjo iš pamatų. Šiandien galime pasidžiaugti turintys dar aiškesnį organizacijos vertybinį stuburą, o efektyviau vykdoma veikla rodo, kad investicija į darbuotojus pasiteisino“, – pasakoja R. Kastanauskienė.

Pokyčių rezultatas  – efektyvesnė įmonės veikla

Organizacijoje atsirado nauji įpročiai, susiję su įsiklausymu į darbuotojus ir jų įtraukimu į įmonės veiklą – „Regitros“ vadovai su darbuotojais daro reguliarius individualius susitikimus bei periodinius visos įmonės susirinkimus. Šios iniciatyvos griauna tradicinius hierarchijos barjerus, kurie anksčiau ribojo darbuotojų indėlį. Siekiama, jog darbuotojas galėtų inicijuoti pokytį ne tik teoriškai, bet ir realiose darbinėse situacijose.

Pokytis matyti ir 2024 m. įsitraukimo vertinime. Į klausimą, ar organizacijos vadovai domisi darbuotojais ir įsiklauso į jų nuomonę, teigiamai atsakiusiųjų buvo 13 proc. punktų daugiau nei 2023 m.

„Smagu matyti reikšmingai augantį darbuotojų įsitraukimą, tačiau tai ne tik apie vidinį pasitenkinimą dirbant įmonės viduje, tačiau ir apie tai, kokią vertę kuriame savo klientams bei visuomenei apskritai,“, – pasakoja  R. Kastanauskienė.

Nors transformacijos kelionė tęsiasi, darbuotojų įsitraukimo pokytis jau matomas. „Regitra“ šiandien aptarnauja daugiau klientų ir tai daro efektyviau, o svarbiausia, kad darbuotojai yra neatskiriama šio teigiamo pokyčio dalis tiek puoselėjant įmonės kultūrą, tiek prisidedant prie paslaugų tobulinimo.